Mortua fest

În România, sărăcia a atins pragul paroxismului ! Tot mai mulţi români refuză să mai dea ortul popii, acuzând criza financiară. Situaţia este gravă iar preoţii se declară scandalizaţi de această neglijenţă şi lipsă de minim efort. Pe de altă parte, cei mai vizaţi la marea trecere spun că nu mai au fonduri nici chiar pentru un aşa flecuşteţ de bun simţ. Printre ofuri şi vaiete, doamna Domnica din satul Sărăceni ne-a mărturist:

– Sunt femeie credincioasă, ştiu care sunt îndatoririle fiecărui creştin, dar după ce vine factura la lumină, la televizor, abonamentu` la  internet, telefonu` mobil, dupa ce cumpăr toate medicamentele şi niscaiva crutoane, zău că nu-mi mai rămâne nimic, n-am de unde să-i dau ortu` popii, spuse bătrâna, tremurând o factură în mâna brăzdată de timp.

Am discutat şi cu preotul din sat, Ilie Biştaru, care spune cu smerenie:

– O cunosc pe doamna Domnica, e bătrână, are 88 de ani şi 2 cârje. Când era în puteri venea şi bucura cutia cu câteva bancnote. Înţeleg prin ce trece dar să nu uite nici ea de obligaţiile fiecărui creştin de bună credinţă. De mii de ani omu` a dat ortu` popii… Dânsa mai tricota ciorapi, noi o ajutăm cu spaţiu, lângă magazinu` cu obiecte religioase, poate reuşeşte să vândă ceva toamna asta, să poată să dea liniştită ortu`.

Problemele însă nu se opresc aici, bătrânul luntraş Charon, cunoscut pentru transportul spiritelor în lumea de dincolo simte din plin efectele crizei:

– De mii de ani practic această meserie, întodeauna îmi venea omu` cu o monedă, un gologan la mine. De ceva vreme, pârleală, vere !. Am şi eu greutăţile mele, trebuie să fac investiţii, că mi-e ruptă o vâslă, plus că mi-au băgat ăştea obligaţia de rovinieta şi plata de impozit pentru transport de persoane, a precizat bătrânul Charon, vâslind cu o mână, aplecat peste luntrea milenară.

Sindicatele preoţimii s-au arătat total jignite de această nouă nepăsare. Ele au stabilit, în Sfântul Sinod al Sindicatelor Patriarhale, să protesteze faţă de neajunsuri. Preoţii nu vor mai spune „amin” la sfârşitul rugăciunilor, „aleluia” şi nu vor mai prescrie reţete pentru spălarea păcatelor, la sfânta spovedanie.

3 gânduri despre „Mortua fest

  1. Oana

    Nu pot decat sa felicit pe cel ce a stors din piatra seaca si din bidoane de bere goale asemenea minunatii si mi-a inveselit seara. Sa traiasa Domnica, sa traiasca si Metrorex cu grevele si Romanica noastra cu tot cu criza ca mare bine face la inspiratiune.

    La mai multe spirite!
    214

    Răspunde
  2. andrei

    lasa ma ca or sa inceapa acum sa moara de foame. dar ce te faci ca aia care mor de foame nu au bani de inmormantare, de unde sa dea ortu. sa-i vad eu pe clerici acum. ce o sa faca cu toti mortii de foame? probabil o sa-i ingroape cate 10 in groapa ca sunt slabi si au loc si o sa ceara bani de la asistenta sociala. poate acum vor zice in sfarsit pe drept ca credinta e in saracie, cu hainelele lor cu aur care o sa inceapa sa puta a nespalat. poate scumpesc nuntile si botezurile si pun acciza la aghiasma.
    hai salut cand iesim la o serie de beri?

    Răspunde

Lasă un răspuns

