Nat publisiti, nat prosperiti

Ca orice om ce plateste abonamentu` tv ( mi-am tras cablu! ) ma supun involuntar la o intoxicatie in masă vehiculată pe calea tubului catodic. Nu rasfoiesc posturile tv, asta pentru ca am cateva pe care le urmaresc constant. Sa nu va asteptati sa fac reclama vreunui post ca n-o s-o fac!Eventual contra-reclama. Inteleg perfect necesitatea inserarii de publicitate in programele tv, ca altfel am vedea crainicii imbrăcati in aceleais haine, colectand pe zi ce trece urme soioase, calitatea imaginii ar suferii din cauza artificiilor tehnice intru repararea masinariilor,aceleasi decoruri cu marginile dezlipite, tabureti in loc de scaune ergonomice pentru invitati, in pahare ar zace apa de la robinet pana la jumătatea paharului etc etc.
Printre multe alte reclame infecte, cateva au totusi o sclipire in aură. Reclama la ziarul Ziua mi-a atras atentia si consider ca merita inclusa in categoria clipurilor de calitate. In spot, un individ solid intretine relatii verbale cu felurite obiecte incercand sa procure informatii de actualitate. Se adreseaza capsatorului, scaunului de birou „vreo hotarare,vreo ordonantza? ” iar vazei cu motive chinezesti ii pericliteaza zmaltul, pentru tăcere ” nu ma fă să repet povestea cu cioburile !” Animismul de care da dovada il face sa fie patetic atunci cand se afla in patul conjugal alaturi de perechea electrocasnica ( o lampă ) ” Stii ca nu sunt aici pentru informatia aceea…” Reclama ia sfarsit cu enuntzul lamuritor pentru continutul clipului: „cele mai neastepatete surse pentru cele mai asteptate informatii”
La polul opus se afla reclama la Selected. Doamnelor, domnisoarelor si domnilor, bautori de cavei ce sunteti, canalizati-va atentia nu doar asupra cestii de cafea ( tzinuta in mana cu tremuraturi de sevraj) ci si la fundalu` sonor pe care rulează imaginile. Observati retardul in care se afla producatorii acestei reclame. Nu tre` sa ai ureche de muzician ca sa-ti dai seama ca o sabotoare a lu` Hrusca ( si stiu cine-i, sari-as cu coarda ei vocală ) aduce aminte de Craciun, de brad, de colaci in vremea in care muribunda iarna isi da duhu`.Scoala gazda din pătutz floooorile dalbeee/Nu mai fi asa prostutz. Io ma astept sa apara reclame la scutece, iar coru` bisericii sa cante: „Mititel infasatel/In scutec de bumbacel/ Laudati si cantati, hai sa-l cumparati”

Ramanem la raionu` de bauturi da` mutam cosu` catre bere.Drinkălăii de la Timisoreana fac apel la istorie si reproduc scena de razboi in care unu` tare-n palos cade cu mutra-n iarba ramanand lat, lipsit de puteri. Altu`, plimbandu-se pasnic prin padure, probabil la cules de surcele, il gaseste pe mai sus lesinatu` si-i acorda primul ajutor asa cum a invatzat de la neamurile superioare: scoate burduselu` si-i uda gatleju`. In 2 secunde substantza miraculoaa ajunge la stomac, e transformata si trimisa la creier de unde rezultă trezirea subită a semi-răposatului. Mai tarziu, acelasi individ ce umbla prin padurile patriei se afla intr-un targ ( eh, daca si-o cules surcele, sa-si cumpere si sârmă, ca doar cum o facea scaunele alea de le va vinde mai apoi prin toate orasele tarzii, asa cum le mai vand si azi, urmasi ai lui ???) Si in oras, ce sa vezi: sarbatoarea beriiiii ( chiar si-atunci ). Este reperat de barosanu revigorat (anterior transmigrat si proiectat inapoi pe Pamant) Face un semn, ii intinde o bere si lemnaru` bea cu sete. Cinstire, dom`le, jos pălăria, mai putin amărăsteanu` care nestiind decat sa impleteasca surcele trece peste aspect. Băi, pai daca-i asa facatoare de minuni, pai sa bea ăstea de-s pe ducă: Macovei, Basescu, ia sa traga fiecare cate o dushca sa vezi cum sar intr-un picior si se pun pe treabă…sau pe băute.

Va rog eu, urmariti reclama la vodka Skandik si ziceti-mi daca pricepeti ceva: e o „ea” si un „el” care pare-se că s-or sfadit. El afară, intorcandu-se acasa, ea, acasă, tocmai afland vestea inselării arunca pe jam lucrusoarele. Fustangiu` se opeste si se uita cu un zambet resemnat care parca zice „e na, ce să-ti spun”. De la ferestruie, tipa priveste-n ateptare:” a da? nu-i de-ajuns, stai sa vezi” si jap! pe geam zboara o sticla de vodka care cade nevatamată. Măsura radicală, un fel de: ” dacă pana acuma veneai aici doar ca sa bei si sa te faci mangă-rangă..acuma nu mai ai de venit nici pentru beute!, pleaca, dipsoman notoriu !” Concluzia: nu degeaba-i sticla de platic pt Skandik !
Mai e si reclama aia la Petrom Service: ne sunt afisate imagini cu pitoreasca natura a Romaniei si ici-colo cate o imagine cu rafinarii. La final, textul: „Natura in slujba umanitatii prin tehnologie” adecă sa zic „multzam” naturii ca e in slujba mea automutilandu-se prin poluarea facuta de rafinarii??? Bine ma Patriciu, o sa-mi iau o damijană de petrol de la tine, ca sa ma spal pe cap, ca sigur fac paduchi pana scoti o reclama mai buna.
Ia faceti un calcul, sa vedeti cam cat l-ar costa pe privitor o pauză publicitara: sa zicem ca este convins de reclame si cumpara.Pentru domniile voastre am facut un experiment: am notat toate reclamele rulate intr-o pauza publicitara.In oridinea intrarilor: Ariel-luam o punga de un kil, ca mi-s murdare hainele( vreo 60 de mii), Nestle- sa mai bag la matz si cereale, pai ce, porcu` nu se-ngrasa cu porumb ?( cam 80 de mii ) Oscilocoscilum-vina gripa, hai sa-mi iau o doza (aproximativ 50 de mii), Cardurile BCR-imi fac ( sa vezi ce se socheaza la alimentra daca cer sa platesc cu cardu`)( pana mea, n-am habar cat costă) Actimel-daaa, vreaaaau, sa nu patesc ca ala de manca usturoi ca sa se fortifice,( 10 mii ? ) Mucosolvan-imi iau si din asta, poate Oscilo ala oscileaza, Grau-suc de fructe-da-i sa curga ( poate 30 de mii) Tic/Tac/Pac-mi-am luat-(15 mii-ziceti dacă gresesc) Timisoreana-iau la doză, vreo 2 bucati-(32 000) Toyota Corola-Fereasca Sfantu` imi vand apartamentu` si ma mut in masină ( mii de euro..), Ziarul Ziua-hai să iau ca-mi place reclama, Elita-iau si cavei ca poate am musafiri si n-o sa-i servesc cu apa, Mentos-sa-nghetze apele cand zic ceva ?(25 de mii?), Sprite-il beau dupa ăla natural si apoi beau cafeaua, ramane asa ordinea(35 000)! Nivea-ma dau ca sa se dea la mine. Toate astea in cateva minute de publicitate. Costu`? Mai are rost?Dupa ce le-ai consumat pe toate o sa te vad si pe tine pe sticla: in reclama la cea mai noua clinica particulară. Asta daca o sa mai ai bani…

A? ce zici? „Tăcerea ta imi spune multe…”

21 februarie 2007 yahoo 360

Lasă un răspuns

