Atenţie! Acest text conţine puncte de vedere asupra noii imagini(noul luc) promovate de mass-media, referitoare la milenaru` Moş Crăciun. Dacă eşti sensibil şi nu accepţi şi alte considerente ce-l descriu pe cvasi primordialu` moş, te rog să întorci pagina sau să te întorci la cartea de colorat cu Rudolf &Co.
De obicei schimbările anotimpurilor crează epidemii.Primăvara şi toamna îşi face număru gripa, vara-dizenteria ş iarna vine Moş Crăciun. Vâju` are şi el scopuri pentru care poposeste în ţara noastra. Demult, fişa postului îl obliga să treacă pe la toată lumea şi să satisfacă, în limita posibilităţilor şi a locului în portbagaju` saniei. Odată cu trecerea timpului el a început să semneze contracte cu fel de fel de firme cu nume sonore de care bătrânu` nu o auzit în zona pinguinilor unde stă. Aşa se face ca el oferă cadouri în magazine: telefoane mobile, farduri, electrocasnice etc etc. Pentru că intră în contact direct cu clienţii, directori de brand şi brend îl şcolesc întru utilizarea tehnicilor de ademenire a potenţialilor cumpărători. Fiecare firmă are pretenţiile ei, aşa că burtosu` face faţă cum poate cererilor. Interacţionând cu fel de fel de fiţe de oameni, idolu` mucoşilor şi-a schimbat conduita îmbrăţişând în braţele-I slăninoase un comportament de mahala. Nu a trecut mult timp până să facă reclamă la băuturi alcoolice promovând astfel dezmăţul, neorânduiala şi viaţa promiscuă. Concomitent cu giobu` lui part taim, moşu` mai aterizează şi pe la casele oamenilor. În fiecare casă găsea câte o mică atenţie, un bacşiş de patiserie şi câte ceva de udat gâtleju`. Din varietatea caselor vizitate a putut să facă un calcul statistic şi să ia o decizie: de acuma va merge doar la patronii care-i răsplătesc fapta cu vin de cramă, gin-uri scumpe, ţuică de Maramureş ş.a.m.d. D`apoi în casele amărâte cu hornu` înfundat şi în care trage curentu` pe la fereşti de ce să mai parcheze. Şi uite-aşa „Moş Crăciun cu plete dalbe” s-a pervertit într-o băbăciune hapsână ce-şi urmareşte doar câstigu`. Şi pentru că, probabil i s-au promis labdoburi, AiPod-uri, Empe trei pleiăre, ramolitu` a semnat şi contracte de franciză pentru liberă folosire a costumului roşu` ca faţa unui beţiv. Urmările se văd: în intersecţii fetişcane precoce poartă fustiţe, geci şi căciuli în ton cu feşănu` iniţiat de centenar, oferind trecătorilor pliante şi fluturaşi ce fac reclamă unui magazin de calculatoare. De pe acoperişu` unei vile şoferu` saniei cu reni râde diabolic uitându-se la prospăturile ce i-au adoptat stilu` şi bea Coca Cola printre râgâieli.La un moment dat, ia sticla sub priviri, îşi priveşte moaca-n etichetă şi zice plictisit: „îs vedetă, ce sacu` meu îmi pasă mie.” Deodată telefonu` multi-toate îi sună:este anunţat că o companie pe nume Pepsi vrea să-l facă albastru ca cerneala. După ce încheie afacerea închide telefonu` şi-şi rade în barbă: ” cu banii ăştea mă destrăbălez: dacă în Dubai or făcut pistă de schi, io fac o plajă în Laponia. ” Mai trec câteva clipe şi bătrânu` turmentat şi cu ciroză şerpuieşte cu sania pe cer.
No ho cu Ho ho ho-u` tău !!
5 decembrie 2006 yahoo 360
Cand ăi de la Coca Cola or să se ia la harţă cu ăia de la Pepsi, până la urmă or să-l facă pe Gerilă de tot… de toate culorile. Eventual roşu+albastru=vineţiu. Cu uşoare nuanţe de maroniu.