Isusulica/Isusor… ?

Cand eram in liceu ma tot chinuia o intrebare. M-am gandit si la consecintele privitoare la expunerea propriei dileme intr-o discutie cu profesoara de religie ( caci ea era tzinta) Ce alt raspuns puteam sa primesc decat „esti un nesimtzit ! vezi ca esti in Sfantul Post”. Tupeist din fire si curios prin definitie mi-am luat mentoru` la intrebari, ajutat si de perioada anului in care ma aflam: „Doamna profesoara, ii Craciunu` pe noi. Momentul nasterii e iar sarbatorit iar pe mine ma roade curiozitatea intr-o anumita privintza. Iisus s-a nascut, cum zice cartea groasa, pe cale naturala din maica sfanta si tatal Iosif. Natural, toti copii se nasc mici. Orice copil, mic fiind este alintat de catre parinti. Ori numele este stalcit, ori se apeleaza la un diminutiv/abreviere/ prefix/sufix/sau cine stie ce alte metode. Ma intreb si eu ca tot muritoru` lipsit de cunoaterea absoluta: cum era alintat Iisus cand era mic?” Auzindu-mi dilema, profesoara incepe sa-si miste rotativ capul cautand cu privirea un raspuns pe peretii murdari cu urme de bocanc.” Numai tu puteai sa ma intrebi asa ceva, nu ti-e rusine? si vezi ca esti in Sfantul Post !”
Ramas fara raspuns am ineput sa-mi intervievez colegii: Iata cateva variante culese au gandite:
Isulică
Isusor
Isoscel
Isushel
Isu` / Isusulică
Va invit si pe voi sa participati la continuarea listei !
La multi ani, Isusulică !

29 decembrie 2006 yahoo 360

Lasă un răspuns

