Rupt in gura

Motto: Cand cineva da cu pietre in tine, tu sa dai un tel la dentist !

Dupa cum ziceam, mi gura in santier. Timp de executie: o luna si ceva. Pe langa ca imi mesterea la o masea dureroasa, stomatoloaga ( o tipa ok ) imi zice ca tre` aplicata o rezectie, adica ciac-pac-jos cu un procent de 23% din radacina dintelui. Mestesug cunoscut doar de un chirurg facial. Intregu` ritual avea sa coste mult, caci asa spuneau privirile doamnei in alb si cu felinar deasupra capului.
– Cat, domnule chirug ? intreb io, privind analitic la placuta din piept, pe care scria un nume ciudat
-8 milioane ( 2 mil pt fiecare dinte si 4 mil. osu` de inlocuit ), imi raspunde el cu raceala unui calau.
Ce os de mamut de rasa superioara tre` sa hie asta daca duce la 4 mil? Pe naiba, ciontu ii de fapt un praf, care seamana cu naftalina si incape tot intr-un degetar !
-8 mil ??? doamna doctor, io pt banii astea is dispus sa invat sa dansez si ma duc sa ma vada Banica
– eh, da` ai vazut, acolo tre` sa fie problema serioasa.
Intr-adevar, un fleac, m-au ciuruit.
– haide, spune, vrei sa te operam, chistu ala trebuie scos !
– domnule, 8 mil nu-i scot asa…
– pai spune cand ai, sa-ti comandam osu`
La raspunsu asta nu m-am putut abtine si am ras. Cum, dom`le sa-mi comanzi osu` ? Domul Eu-Te TAI EU -Te-Cos Eu-Te-Descos se uita ciudat la mine si ma intreaba, serios, de ce rad
-pai rad, ca mi se pare amuzant sa-mi comandati osu`. Reactia lui de „hai sictir, ca te fugaresc cu bisturiu`” imi da de inteles ca nici macar de mine nu pot sa glumesc in preajma lui.
Pentru o asa suma am socotit ca trebuie sa pun mana pe telefon, sa activez Firul Rosu si sa solicit o finantare europeana. Lucru indeplinit cu succes. Ce va mirati? Sora-mea lucreaza in Jermania ( unde nu spala parbrize si nici nu lucreaza la geci si geamantane, clar ? ) si prin milostenie frateasca m-am pomenit cu banii pe card. Aleluia !
Ieri, la orele 10:10 acul seringii cu anestezic patrundea in gura mea. M-o muncit o echipa formata dintr-un chirurg, o asistenta care-mi tinea buzele lipite de frunte , doctoritza stomatolog studioasa la amanunte si o alta stomatoloaga, din camera alaturata care cred ca-si lasa pacientu cu gura cascata ca sa vina si sa se mire ” uaaa, ce mare ii , iui, cat s-o intins ” Deloc incurajator. La 11:40 chirurgul incheiase proba practica la materia ” sa tesem frumos gura lu` Meszaros” si facea ultimu` nod. Sper ca o stat pe balta in copilarie, ca altfel ma deschid si-mi iese creieru` prin gura.
Azi m-am dus la control. Cu toate ca-mi simteam fata umflata cat un dirijabil, stomatoloaga zice ca ma refac imbucurator de frumos si repede. Ii si cazu, vin sarbatorile si io vreau sa mananc piftie, sarmale, cozonac, carnatz, muraturi etc etc. De baut mai putin. Abstinenţă forţată de medicamentele post-operatorii, in valoare de 50 de lei ( nici nu le-am luat pe toate )
Atat, mintenaş plec la gara. Ma duc să „convalescez” acasa, in Baia Mare.

Lasă un răspuns

